قزوین- نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته به امامت آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین درمیعادگاه عاشقان الله مسجدالنبی این شهربا حضوراقشارمختلف مردم برگزار شد.

۹ دی روز انزجار و اعلام برائت نسبت به سران فتنه بود

به گزارش قدس آنلاین،نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین دربخشی ازخطبه دوم گفت: ۹ دی زیباترین مقطعی بود که مردم به صورت خودجوش یک بار دیگر آمدند و ولایتمداری خود را به نحوی بسیار زیبا به نمایش گذاشتند.

آیت الله عبدالکریم عابدینی با اشاره به اینکه ۹ دی روز انزجار و اعلام برائت نسبت به سران فتنه بود، عنوان کرد: مردم ایران در این روز اعلام کردند که دشمنان رأی آنان را به دروغ آلوده کرده و به مردم خیانت کردند بنابراین مردم آگاه و همیشه در صحنه نسبت به سران فتنه اعلام انزجار کردند.

وی با بیان اینکه روز ۹ دی روز اعلام انزجار نسبت به دشمنان استکباری است که دائم فتنه‌انگیزی را دامن می‌زنند، تصریح کرد: آحاد مردم جامعه در روز ۹ دی اعلام کردند که اگر حزب و جناح سیاسی آن‌ها متفاوت از یکدیگر بوده اما ولایت‌پذیری و منافع ملی و دینی آنان یکی است.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه نباید مصداق حقوق شهروندی را اشتباه گرفت، گفت: گاهی به نام حقوق شهروندی، قلم‌های مسموم تشویق می‌شود که به قرآن و پیامبراکرم(ص) خیانت کرده و به استکبار خدمت می‌کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم خداوند به ما کمک کند تا همه از روی ظواهر قضاوت نکرده و برای رضای خداوند متعال در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و معنوی گام برداریم تا به عزت و اقتدار برسیم.

عابدینی با اشاره به یکی از خطبه‌های امام علی(ع) که برای فتنه‌شناسی بسیار پرمحتوا است، ادامه داد: آغازگر فتنه‌ها، هواهای نفسانی است که انسان‌ها از آن تبعیت می‌کنند و فتنه‌ها از قضاوت‌ها و صحبت‌های بدعتی آغاز می‌شود بنابراین اگر حق و باطل با یکدیگر مخلوط نمی‌شد، انسان نگران انسان‌های حق‌جو نبود.

وی عنوان کرد: اگر حق خالص بود و باطل در آن ورود پیدا نمی‌کرد قطع به یقین از زبان معاندان می‌افتاد و آن‌ها نمی‌توانستند از آن سوءاستفاده کنند.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در فتنه یک عده چشم و گوش بسته از عده‌ای دیگر تبعیت می‌کنند، تصریح کرد: در چنین شرایطی است که شیطان بر اولیای خود و افرادی که قابلیت پذیرش آن را دارند، مستولی می‌شود اما شیطان هیچ‌گاه بر مؤمنان مستولی نمی‌شود.

آیت الله عابدینی گفت: در فتنه‌ها اگر به دین، ایمان، قرآن کریم، ولایت و رهبری دینی پناه ببریم قطع به یقین از فتنه نجات پیدا می‌کنیم و پیامبر اکرم(ص) در این خصوص می‌فرمایند، «اگر فتنه‌ها کاری کرد که روز روشن شما همانند شب تاریک شد به قرآن کریم روی آورید.

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به حقوق شهروندی در جامعه بیان کرد: ضروری‌ترین و واجب‌ترین حقوق شهروندی ایجاد اشتغال برای مردم مؤمن و باغیرت است که می‌خواهند شرمنده خانواده خود نباشند و هر کسی در این زمینه قدم جدی بردارد همه باید از او حمایت کنند.

وی تصریح  کرد: مسؤولان، مدیران و انسان‌های با تقوا باید حقوق امت اسلام و مبالغ فراوانی که سرنوشت مردم را تغییر می‌دهد، از گلوی زیاده‌خواهان و ظالم‌صفتان بیرون آورده و به مردم بدهند که این موارد همه از مصادیق حقوق شهروندی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سوءاستفاده‌کنندگان و افرادی که وام داده و گرفته‌اند و کسانی که از آن وام ناحق حمایت کرده‌اند، مطرح کرد: آن‌ها باید به گونه‌ای مجازات شوند که جلوی این کارهای ظالمانه گرفته شود.

وی یادآورکرد: حقوق شهروندی یعنی عزت و اقتدار را به ذلت در برابر استکبار جهانی نفروشیم و بکوشیم این اقتدار و عزت در مقابل دشمنان و در انظار جهانیان به نمایش در آید.

عابدینی  با اشاره به واقعه ۷ دی ادامه داد: ۷ دی روز شهدای انقلاب اسلامی در قزوین است و یکی از روزهای مظلومیت مردم قزوین به دلیل وفاداری آنان به امام و رهبری و استقامت برای به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین عنوان کرد: چنین روزهایی که ذخایر معنوی ما به شمار می‌رود را باید احیا کنیم زیرا اگر این روزها احیا نشود تهاجم فرهنگی، اعتقادات مردم را مورد هدف قرار می‌دهد.

امام جمعه با بیان اینکه سال‌ها از ۷ دی کار به جایی رسید که عده‌ای حماسه ۹ دی را رقم زدند، تصریح کرد: سال‌ها پس از شهادت مظلومانه مردم قزوین در ۷ دی، عده‌ای قصد داشتند حماسه‌های بزرگی همانند قیام ۲۹ بهمن تبریز را از بین ببرند که در این میان انقلابیون حماسه ۹ دی را رقم زدند.

وی با اشاره حماسه ۹ دی خاطرنشان کرد: ۹ دی روز حماسه مردم در برابر فتنه‌گران و استکبار جهانی است که حامی فتنه‌گران بود و در شرایطی ۹ دی خلق شد که تمامیت انقلاب اسلامی ایران در معرض خطر قرار داشت زیرا در آن شرایط دشمنان استکباری با منافقان داخل کشور که خود را به مال و مقام  فروخته بودند، دست به دست هم دادند و فضایی را ایجاد کردند تا انقلاب برای همیشه نابود شود.

امام جمعه قزوین مطرح کرد: عده‌ای از روی ناآگاهی با دشمنان نظام همکاری کردند اما عده اندکی هم آگاهانه ابزار دست مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل قرار گرفتند، بنابراین روز ۹ دی بصیرتی شد برای کسانی که در مدت کوتاهی چشم بسته و به دنبال خواسته‌های شیطانی حرکت کرده بودند.

وی گفت: دشمن به این افراد دل خوش کرده بود اما همان افراد در روز ۹ دی سیلی به صورت دشمن نواختند و از برادران ایمانی خود به دلیل اشتباهی که مرتکب شده بودند، عذرخواهی کردند که این یکی از زیبایی‌های حماسه ۹ دی به شمار می‌رود.

وی افزود: دشمن دید که اگر مردم فریب هم بخورند در مدت زمان کوتاهی قرآن، اعتقادات و ائمه‌اطهار(ع) به آنان کمک می‌کنند تا راه صحیح را پیدا کرده و در مسیر درست حرکت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.